האם משתלם לאטום גג בקיץ?

איטום גגות בחודשי הקיץ אולי לא נשמע הגיוני, אבל אם בוחנים את האפשרות הזו מגלים שמדובר בפעולה נכונה, נבונה, יעילה ומשתלמת מכל הבחינות.

עד שלא מתקלקל לא מתקנים, נכון? כשמדובר באיטום גגות הקלישאה הזו נכונה רק למי שמעדיף להשלות את עצמו ולהרגיש שהוא לא מפזר כספים שלא לצורך. 

התוצאה הבלתי נמנעת היא שאותו אדם ייאלץ לשלם כפל כפליים, גם על תיקון נזקי רטיבות כתוצאה מכשלים באיטום וגם על יישום שכבת איטום חדשה. אז מתי הכי משתלם לאטום את הגג?

איכות איטום מקסימלית

על מנת שאיטום הגג או זיפות גגות יהיה אפקטיבי, הוא צריך להתבצע על גג יבש לחלוטין. עונת הגשמים, שהיא עונת הביקוש לקבלני האיטום, היא גם העונה הבעייתית ביותר מבחינת מצב ומוכנות הגג לפעולת האיטום.

קבלני איטום, באופן כללי, אינם חזאי מזג אוויר. העובדה, הלכאורה פשוטה הזו, הופכת את העבודה שלהם לטיפה מורכבת יותר בעונת החורף, על אחת כמה וכמה כשחזאי מזג האוויר לא יודעים לצפות את המועד והמיקום המדויקים של הגשמים בשנים האחרונות.

בקיץ, לעומת זאת, קבלני האיטום משתחררים מהתלות בחסדי מזג האוויר, והם יכולים להתמקד במלאכת האיטום עצמה. 

נזקים אפשריים באיטום גג בחורף

רטיבות כלואה – איטום גגות על שכבה רטובה, דבר שעשוי לקרות בתקופת החורף, עשוי לייצר רטיבות כלואה שתגרום למים הכלואים לעלות למעלה וליצור שלחץ על שכבת האיטום. הלחץ הזה עשוי לגרור בועות נפיחות ושכבת האיטום עלולה במקרים קיצוניים להתנתק לגמרי מהגג.

גגות שלא נאטמו עם יריעות – כשמדובר בגג שנאטם בחומרים שאינם יריעות ביטומניות, הסיכוי לנזקים כתוצאה מרטיבות כלואה גבוהים. גגות שנאטמו בשכבת זפת ולא סוידו חשופים במיוחד לנזקים הללו, שכן יכולת הגמישות של הזפת במצב הזה נמוכה מאוד.

להקדים תרופה למכה בעלות נמוכה

שכבת איטום לא מחזיקה מעמד לנצח, זו עובדה. אחת לכמה שנים אתם תצטרכו להזמין קבלן איטום מקצועי על מנת לחדש את שכבת האיטום של הגג, לחזק אותה, או לבצע בה תיקונים נקודתיים.

גגות מועדים לפורענות – בגגות שלא נאטמו ביריעות ביטומניות הסיכוי לכשלים באיטום עולה, כך שאם הגג שלכם נאטם בזפת למשל, ואתם דיירי הקומה האחרונה, הסיכוי שנזקי הרטיבות יגיעו אליכם הוא סביר בהחלט. גם דיירי הקומות הנמוכות יותר עלולים לסבול מנזקים כתוצאה מרטיבות, שכן המים הם חומר לא צפוי שיכולים לרדת למטה, אך יכולים (במקרים של רטיבות קפלירית) גם לעלות למעלה.

התעלמות עלולה לעלות ביוקר – עוד סיבה שבגללה לא מומלץ לדחות את איטום הגג עד לרטיבות הבאה, היא שגג הבניין נחשב על פי חוק לרכוש משותף. וועד בית, או דייר כזה או אחר שמאמין בגישה שאומרת שעד שדבר לא מתקלקל לא לגעת בו, עשוי למצוא את עצמו משלם כפל כפליים, על תיקון נזקים מיותרים שנגרמו כתוצאה מכשל באיטום ועל איטום הגג לאחר ביצוע התיקונים.

ביקוש נמוך מביא לירידת מחירים – קבלני האיטום לא המציאו את חוקי השוק, אבל דיירים נבונים יכולים בהחלט ליהנות מהחוקיות הזו. הביקוש לקבלני איטום בתקופת החורף הוא בשמיים. הגשמים יורדים, הכשלים באיטום מתגלים והנזקים כתוצאה מהכשלים הללו מצטברים. 

הביקוש הנמוך לקבלני איטום בחודשי הקיץ יכול להוריד את מחיר העבודה משמעותית, כך שבמידה ואתם יודעים שהגג שלכם מועד לפורענות, או שאתם לא זוכרים כמה עשורים עברו מאז האיטום האחרון שבוצע בגג, כדאי שתשקלו להזמין קבלן איטום דווקא בקיץ.

יש לכם שאלה בנושא איטום? צריכים לאטום את הגג? קבלן איטום מקצועי ישמח לסייע לכם.

תוכן עניינים

משרדים:
עד עשר שנים אחריות על כל עבודה
נשמח לייעץ ולעזור בכל שאלה ובעיה. הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר לקבלת ייעוץ ושירות מטעם קבלן מורשה ומוסמך. אנחנו מאמינים בתור חברה ותיקה כי עליכם לקרוא לנו פעם אחת בלבד. זו תהיה הוכחה לביצוע העבודה, בין אם גגות, קירות, עבודות בגובה ועוד – ברמה הגבוהה ביותר.
חברת א.ב איטום הינה חברה בעל וותק וניסיון רב בעולם האיטום
איטום גגות, איטום קירות, איטום קירות בסנפלינג, איטום מרפסות, איטום קירות ועוד.
דילוג לתוכן