הכן ביתך לחורף – איטום נזילות

הכן ביתך לחורף – טיפים באיטום לשמירה על הבית לקראת החורף

אין ספק, כי החורף מהווה עונה מאתגרת מבחינות רבות – קור, רטיבות בגגות וקירות, עובש ועוד. אם לא שמתם לב, לכל הדברים שהזכרנו עד כאן יש מכנה משותף מעניין – איטום. ללא איטום איכותי, המבנה מאבד חום בקצב גבוה יותר, הוצאות חימום הבית גדלות, מים חודרים דרך גגות וקירות, עובש מתפתח וכן הלאה. בעזרת הטיפים הבאים מתחום האיטום, תוכלו להכין את ביתכם היטב לקראת החורף:  

איטום גגות

איטום גגות הוא נושא קריטי במיוחד במבנים. זאת, מאחר שמים נוטים להצטבר על גגות כשלוליות, גם עקב מערכת ניקוז מים סתומה. בעוד שקיר מתייבש בהדרגה, השלוליות בגג נעלמות לאט יותר, אם בכלל (בהתאם לתדירות הגשמים). כאשר מדובר בגג רעפים, רעפים נוטים להישבר בחורף, בעיקר בתחילתו, וכך חודרים מים לתקרה שמתחת לרעפים. גם תקרה כזו צריכה להיות אטומה כראוי, למרות שרעפים אמורים בתיאוריה להגן עליה מגשם. כמו כן, חום מצטבר בחלקם העליון של חדרים בבית ומה שמונע ממנו "לברוח", זה בעיקר מבנה התקרה ושכבת הבידוד אשר מותקנת עליה. חומרי איטום אמנם יגנו על הגג מפני רטיבות, אבל בכדי להתקין אותם, דרוש יובש. משמע – כדאי להכין את הגג לקראת החורף מראש, כל עוד מזג האוויר נוח לשם ביצוע עבודה כזו ולא לחכות לחורף.  

טיפול במרזבים

נזילה ממרזב עשויה להביא רטיבות לתוך קירות ותקרות ומשם, היא עשויה להתפשט באופנים שלא ניתנים לחיזוי מראש. אם מדובר במרזב חיצוני, קל יחסית לטפל בכך. אך אם מדובר במרזב שמובנה בתוך קיר, העניינים נוטים להיות יותר מסובכים. השורה התחתונה, היא שצריך להיות מודעים לסכנה של רטיבות ממרזבים ואם יש חשד לכך, לטפל במצב בהקדם. בעזרת קבלני איטום מקצועיים, תוכלו לפתור מצבים כאלה במהירות. עד כאן, דיברנו על מצב מיוחד של נזילה. מעבר לכך, מומלץ לבצע לקראת החורף בכל מקרה, טיפול תחזוקה למרזב. לקראת החורף מצטברים במרזבים לעתים קרובות עלים ופסולת דומה, אשר סותמים אותם. פעמים רבות ניתן לנקות זאת לבד. בסוף הניקוי, תוכלו לבצע ניסוי פשוט שימחיש אם המרזב אכן משוחרר מגורמים שסותמים אותו – פשוט לשפוך מים בחלקו העליון ולראות שהם יוצאים מלמטה כראוי. בהזדמנות זו, כדאי לשים לב לפגמים שעשויים להיווצר במרזבים, כולל נקודות חלודה. את הטיפ האחרון מומלץ שתיקחו בתור הטיפ הראשון והוא – לא לקחת סיכונים. לעתים, מרזבים וחלקי מרזבים ממוקמים היכן שלא פשוט להגיע אליהם. זאת, אם בכלל ניתן להגיע אליהם בעזרת האמצעים אשר עומדים לרשותכם. גגות רעפים הם סביבה מסוכנת, שלא מומלץ להסתובב עליה. שכבת הלכלוך שעל הרעפים עשויה להפוך אותם לחלקלקים והם עצמם עשויים להיות במצב גרוע ושבירים. בבתים ישנים, עשויה להיות מתחת לרעפים "תקרת רביץ" וזו היא "צרה צרורה" בפני עצמה (חשוב ללכת בה רק על ה"מרישים" ומוטב שלא לעלות עליה בכלל).  

עובש – דרכי התמודדות ומניעה

עובש הוא תופעה אשר מציבה סיכוני בריאות משמעותיים. כמו כן, עובש עלול להרוס לכם חפצים שונים בדירה, כולל ביגוד ורהיטים. כך שיש לא מעט סיבות טובות שלא להניח לו להתפתח. אם כבר מתגלה עובש, הדבר נובע בדרך כלל מנוכחות רטיבות וחשוב לטפל בכך בהקדם. עובש מופיע פעמים רבות, היכן שבתוך הדירה מצטברים אדי מים – במקלחת ובמטבח ואפילו ממכשירים כמו מייבש כביסה. זו לא תקלה של איטום וכאן דרוש דווקא אוורור טוב. כלומר, לאפשר ללחות זו להתפזר או לצאת החוצה מהמבנה. עובש כתוצאה מפגמי איטום, הוא עניין אחר. מקרים כאלה ניתן לזהות לעתים בשלב מוקדם, בכך שמגלים אזורים בקיר שבהם הטיח "מתנפח" או מתחיל להתקלף. ריח עובש הוא כמובן אינדיקאטור משמעותי מאוד לנוכחותו בדירה. ארונות וחפצים גדולים נוספים, מומלץ להרחיק מספיק מהקירות. זאת, בכדי שיהיה די אוורור מאחוריהם. כמו כן, כדאי מדי פעם לבדוק שהקיר מאחוריהם במצב תקין מבחינת רטיבות ועובש. ניתן לעשות זאת באופן שגרתי, כאשר מוזזים את הדברים עבור ניקוי רצפה יסודי. אם נכנסים לדירה חדשה, חשוב כמובן לבדוק אותה ביסודיות ועובש הוא אחד הדברים אליהם חשוב במיוחד לשים לב. תוכלו במצב כזה להזמין בעל מקצוע, אשר יעריך את מצב הדירה באופן יסודי. לבעלי מקצוע יש גם מכשירי מדידה מיוחדים, אשר מסוגלים לזהות לחות בקירות, שעדיין לא גלויה בכלל לעין. טיפ נוסף, הוא להיות ערניים לגבי מה שקורה עם השכנים שלידכם, מעליכם ומתחתיכם בבניין, בכל הנוגע לנזילות, עובש וכדומה. רטיבות בתקרה של השכנים מלמטה, עשויה להצביע על נזילה ברצפה אצלכם. רטיבות בקיר משותף עם השכן, עשויה בהחלט לגרום גם לרטיבות ועובש אצלכם. נשוב ונדגיש, כי מים נוטים "לטייל" בקירות באופן שלא תמיד קל לחיזוי. כדאי לקחת זאת בחשבון. 

איטום חלונות ודלתות

איטום איכותי של חלונות ודלתות, הוא מרכיב משמעותי מאוד באיטום הכללי של חדרים שונים במבנה. קירות אמורים להיות בנויים באופן אחיד, אשר מספק בידוד טוב וקבוע. בשונה מהם, חלונות ודלתות מהווים חלקים במבנה, אשר עוברים שוב ושוב פתיחה וסגירה. לכן, הם עשויים להוות נקודת תורפה משמעותית בבידוד. את מצב החלונות והדלתות ניתן להעריך לבד וגם פעמים רבות לתקן לבד, באמצעים פשוטים דוגמת סיליקון לאיטום. רצועת הגומי שמסביב לחלון או הדלת עשויה להתייבש עם הזמן, להיסדק ולהיפגע. מדובר בחלק שהוא זול וקל יחסית לרכישה והחלפה בעצמכם. כאשר מדובר בחלונות הזזה, האטימה מתבטאת לרוב ב"מברשות" וגם אותן קל להחליף. בדלתות ניתן להתקין למטה גם "סף דלת", אשר פותר את נושא איטום החריץ, שבין תחתית הדלת לבין הרצפה. 

באדיבות אתר טוב תודה.

תוכן עניינים

משרדים:
עד עשר שנים אחריות על כל עבודה
נשמח לייעץ ולעזור בכל שאלה ובעיה. הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר לקבלת ייעוץ ושירות מטעם קבלן מורשה ומוסמך. אנחנו מאמינים בתור חברה ותיקה כי עליכם לקרוא לנו פעם אחת בלבד. זו תהיה הוכחה לביצוע העבודה, בין אם גגות, קירות, עבודות בגובה ועוד – ברמה הגבוהה ביותר.
חברת א.ב איטום הינה חברה בעל וותק וניסיון רב בעולם האיטום
איטום גגות, איטום קירות, איטום קירות בסנפלינג, איטום מרפסות, איטום קירות ועוד.
דילוג לתוכן